Begivenheder

Børneflokken Vordingborggades begivenheder og traditioner:

Forældremøder:

• Der afholdes et stueforældremøde om foråret, her er alle forældre på stuen inviteret og stuens personale har planlagt et program.
  • Der afholdes et stort forældremøde for begge afdelinger, om efteråret. Her er der blandt andet valg til bestyrelsen, besøg fra den lokale folkeskole og et oplæg.
  • Der afholdes et forældremøde om efteråret for de kommende skolebørns forældre. Her taler vi om skolestart og andet relevant. Mødet afholdes fælles for de to afdelinger.

Samtaler:

• Der afholdes en indkøringssamtale, hvor forældre og en pædagog deltager, efter dit barn er startet i vuggestue. Samtalerne afholdes løbende
  • Der afholdes en samtale ved overgangen fra vuggestue til børnehave, en pædagog fra henholdsvis vuggestuen og børnehaven deltager og forældre. Samtalerne afholdes løbende.
  • Der afholdes en samtale for de kommende skolebørn - 5 års vurdering - pædagog og forældre deltager. Samtalerne afholdes i oktober og november.
  • Der afholdes løbende samtaler mellem pædagoger og forældre, ved behov.

Fester:

• Vi holder Fastelavnsfest hver vinter. I Fastelavnsfesten deltager børn og personale.
  • Vi holder en sommerfest hvor alle forældre, børn og personalet fra stuen deltager. Festen afholdes i juni i tidsrummet 15.00-17.00.
  • Græsrødderne går Lucia i december. Optoget er for børn og personale.
  • Vi holder en julekomsammen hvor alle forældre, børn og to personaler fra stuen deltager. Julekomsammen afholdes i december i tidsrummet 15.00-17.00.